Friday, February 12, 2010
אסטרטגיית אוקיינוס כחול
אסטרטגיית "אוקיינוס כחול" היינה אסטרטגיה בה המתחרים בשוק אינם נאבקים באמצעות תמחור, שיפור מאפייני מוצר או שימוש בתהליכי ייצור דומים, אלא באמצעות יצירת מוצר שלו מאפיינים שונים בתכלית, תוך שימוש במבנה ארגוני ובתהליכי ייצור ייחודיים. אסטרטגיה כזו מקשה על המתחרים לחקות את החדשנות במוצר, משום שחיקוי כזה תובע מהם לשנות מהותית את פעולתם וארגונם. אסטרגיית "אוקיינוס כחול" ממצבת את הארגון כארגון שנמצא בתהליך תמידי של יזמות עסקית, בכל רמח אבריו החל מתהליכים ארגוניים פנימייים/חיצוניים ועד מוצרים. היזמות מהווה את הבסיס לאסטרטגיית "אוקיינוס כחול" ללא יזמות החברה תהיה בסטגנציה, ומבלי להרגיש תמצא את עצמה מהר מאוד ב"אוקיינוס אדום".
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment