aviad malka
קרוקס - אביעד מלכה
חברת קרוקס מעוניינת למנף את ההצלחה של קו סנדלי החוף ("Beach") הייחודי שפיתחה, על ידי מתיחת קו המוצרים לפלחי שוק חדשים כפכפים (flip-flop), מגפיים וציוד נלווה (Gear) תוך כדי שיווק מבודל לשווקים שונים: לבעלי מקצוע (טבחים, רופאים, אחיות – קו מוצרים Crocsrx, לילדים קו מוצרים Kids בשיתוף דיסני, סטודנטים – סדרה ייחודית של נעליים עם לוגו מותאם אישית לכל מכללה בארה"ב).
הדילמה: כיצד לתכנן תוכנית שיווקית לפלחי שוק שונים ולשווקים מבודלים מבלי לגרום לקניבליזציה של קו המוצרים הקיים וללא פגיעה בפלחי השוק הקיימים של החברה?
אביעד מלכה
פירוט הדילמה:
קרוקס בע"מ הינה חברה אמריקנית שנוסדה ביולי 2002 בבולדר, קולורדו, על מנת לשווק נעל שפותחה ויוצרה על ידי פואום קריישינס בע"מ. במקור, נעל זו פותחה כדי לשמש בטיולים, בעקבות העובדה שאינה מחליקה בקלות ושסולייתה אינה משאירה סימנים. קרוקס הציגו את המודל הראשון שלהם, ה"ביצ'" (חוף ים), בנובמבר 2002 בתערוכת סירות. למרות מסע השיווק הקטן שלהם, הנעלים הפכו לפופולאריות מאוד בארצות הברית ובישראל בעיקר בזכות העיצוב המיוחד שלהן ודו"חות רפואיים המעידים על יתרונותיהן.
אביעד מלכה
חברת קרוקס מראה סימני צמיחה מרשימים,של 320% ב-2006 ביחס ל-2005 ומחזור מכירות של כחצי מיליארד דולר, על מנת למנף את הצלחת הונפקה החברה בנאסד"ק החברה בראשית 2006 תחת הסימול CROX, ערך החברה המשוערך היינו כ- 1.4 מיליארד דולר, ומציב את החברה בין שני מותגי אופנה ותיקים ומונפקים Skechers ו- Timberland .
אביעד מלכה
החשש של משקיעים בבורסה הוא האם בכוחות חברת קרוקס ליישר את קו עם חברות שהוזכרו, על מנת שזה יקרא על חברת קרוקס להעלות את קצב מכירותיה ל-1-1.5 מיליארד דולר לשנה בשנים הקרובות. משימה זו לאור טווח המחירים של תמהיל המוצרים הנוכחי שנע בטווח מחירים של 20$-60$ נראה כבלתי אפשרי ולכן על מנת ליישר קו עם ציפיות השוק ואנליסטים כלכליים, על החברה למתוח את קו המוצרים בצורה מקסימאלית ולבנות תמהיל מוצרים רחב ועמוק.
אביעד מלכה
הדילמה שבחרתי היינה דילמה שפוקדת אנליסטים כלכליים ומשקיעים רבים המתעניינים בחברה, וכן את קברניטי החברה אשר קשובים לרחשי וציפיות השוק: האם באפשרות חברת קרוקס למנף את עצמה, ולבנות תמהיל מוצרים רחב ועמוק או להישאר חברה של מוצר אחד שיעדך עם הזמן ובסופו ימות?
No comments:
Post a Comment